sâmbătă, 22 mai 2010

Întrebarea este: Cine suntem?




     Lucruri rele se tot întâmplă şi poate vor urma să se întâmple,însă după cum ştiţi expresia : "Speranţa moare ultima!" Într-adevăr, nici speranţă nu prea avem de unde culege în această ţară,însă nu trebuie să renunţăm!Nu vreau să intru în discuţii pe temă politică,deoarece ceea ce aş putea face ar să-i judec pe ceilalţi şi ştiţi...Nu este o soluţie!("A-ţi plânge de milă este exact ca sexul la depresivi.") 
     Ceea ce într-adevăr îmi doresc este să ajungem la concluzia că pentru a schimba ceva avem nevoie de un eu puternic şi cu toţii avem un eu pe care de multe ori îl ignorăm.Ţării noastre îi lipseşte în primul rând AUTOCUNOAŞTEREA.Din moment ce noi nu suntem conştienţi de valorile,de capacităţile noastre proprii,în zadar.Fără o analiză proprie profundă nu vom ajunge departe.Adevărata lume se află în noi înşine.Dacă nu rezolvăm problemele cu noi şi le amânăm continuu sau în cel mai rău caz nu le dăm  o importanţă sau nu le observăm este foarte clară situaţia în care ajungem,într-una de criză.Ne-am obişnuit cu o comoditate faţă de propria persoană.Ce să mai pierdem timpul să analizăm asupra noastră?Lucrurile se întâmplă astfel cum se întâmplă din cauza lor.Nu?Acesta este un mod comun de gândire care cu siguranţă ne afectează.Astfel gândim sau gândeam cu toţii.Faptul că eşti conştient de valoarea ta proprie te face să te simţi mai puternic,mai sigur pe tine,mai optimist,ceea ce te determină să lupţi,să nu rămâi la condiţia ta de om mediocru,să îţi întreci propriile tale limite.De acest lucru avem noi nevoie! De autocunoaştere!Aici fac referire şi la tinerii din ziua de astăzi,printre care mă regăsesc şi eu,desigur!
    Haideţi cu toţii să arătăm statului şi nu numai, nouă înşine că putem!Haideţi să citim o carte bună,să ascultăm o muzică bună,să învăţăm ceea ce înseamnă un film bun de asemenea,să ne petrecem timpul liber constructiv ! Şi desigur, haideţi să învăţăm dn orice lucru pe care îl facem şi pe care îl fac cei din jurul nostru câte ceva,să ştim că nu trăim în zadar,ci pentru a schimba lumea,învăţând şi inovând!
Aştept păreri şi sugestii despre această postare cu drag!Această temă nu se termină aici!Am să mai scriu între timp alte postări ce au bază această postare.
                              
                                                                                                            
                                                                                                                                      Cristiana

11 comentarii:

Julian spunea...

"Ţării noastre îi lipseşte în primul rând AUTOCUNOAŞTEREA" sunt de acord cu asta în totalitate. Ţara asta e prea frumoasă şi are prea multe valori ca să fie atât de desconsiderată de proprii-i locuitori. E o mare prostie să faci asta.
"Faptul că eşti conştient de valoarea ta proprie te face să te simţi mai puternic,mai sigur pe tine,mai optimist,ceea ce te determină să lupţi,să nu rămâi la condiţia ta de om mediocru,să îţi întreci propriile tale limite" Subscriu, mă simt :)) Încă n-am trecut nici eu peste dilema asta, nu ştiu de ce, dar mereu am încercat să găsesc valoarea din ceilalţi (păi valoarea lui valoarea luiiii). La partea cu muzica am nişte chestii de zis. Depinde ce înţelegi tu prin "muzică bună". Muzica e de multe genuri şi nu vreau să jignesc pe nimeni în acest sens. Fiecare ascultă ce-i place, fie pop, fie rock. Nu poţi defini termenul "muzică bună", tehnic, poţi, el fiind bazat pe instrumente şi game aduse în armonie bla bla bla... oricine poate să facă asta. Muzica "bună" ţine de gusturile personale. Am o problemă mereu la topicul "muzică", pot spune că am o experienţă destul de vastă în domeniu, de asta intervin aici cu o idee lungă. Revenind, autocunoaşterea recunosc că-mi lipseşte, şi singura idee pe care o am e aceea de a comunica faţă în faţă cu lumea, apoi de a încerca să disec reacţiile mele şi comportamentul meu overall. Şi, în continuare, susţin sociabilitatea, şi comunicarea între oameni, spre a crea ceea ce unii numesc "o lume mai bună". Văzând câtă lume din ziua de azi se sperie de schimbare, am putea fi descurajaţi totuşi, dar exact asta e ideea, să ne lovească şi noi să le demonstrăm că putem rezista. Hai că m-am cam întins cu vorba. Sper că aţi înţeles ideea de unitate pe care vreau s-o dezvoltăm. Cu prietenie, Julian :)

Nume fals spunea...

Menţionând "valori" fac referire la anumite personalităţi ale României.Sunt de părere că românii au potenţial,însă nu sunt conştienţi de asta pentru a şi-l dezvolta.Ceea ce îi împiedică de fapt este lipsa cunoaşterii de sine.Aş putea spune că-i împiedică influenţele mediului în care trăiesc.Într-adevăr,şi mediul are partea lui de vină,deoarece este unul care transmite energie negativă dacă o pot numi astfel, în suflete noastre,ne induce pe noi românii la o stare continuă de pesimism şi autocompătimire în orice situaţie,însă din moment ce ne autocunoaştem suntem conştienţi de propria noastră existenţă pe pământ,de propriile noastre aptitudini,atitudini chiar în diverse situaţii.Ceea ce ne lipseşte nouă este autocunoaşterea într-adevăr şi susţin acest lucru.

Cristiana

Nume fals spunea...

Şi referitor la "muzica bună" mă refeream să apreciem adevăratele personalităţi ale muzicii.

Anonim spunea...

autocunoastere..in ultima periada cred ca am fost mult prea ocupata sa incerc sa-i cunosc pe cei din jurul meu..poate din dorinta de a-i ajuta,aici bazandu-ma pe ideea cunoastere-ajutor.reluandu-mi idee tind sa cred ca m-am asezat de o parte si am incercat sa-i cunosc pe cei din jurul meu..nu e un lucru rau in asta pentru ca asa devii un om sociabil, cu o capacitate mare de ai intelege pe cei din jurul tau si cu posibilitatea de a-i ajuta..cu toate astea tu unde esti?...exista un moment critic ..momentul in care o paticula din faptele tale te trezeste la realitate.vorbesc de secunda imediat urmatoare unui gest ce nu te caracterizeaza..secunda in care ramai blocat de modul tau de a reactiona si atunci tragi semnalul de alarma si se produce o revolta totala in mintea ta..totul bazandu-se pe "cum am putut sa fac una ca asta?".si acesta reprezinta generatorul unui intreg mecanism de intrebari la care trebuie sa-ti raspunzi singur si sa iti infrunti propria personalitate si sa stabilesti o oarecare ordine.....consider ca nu ar trebui sa asteptam un moment de criza pentru a ne pune anumite intrebari..intrebari ce au scopul de a-ti arata cine esti..de a te definii..din contra trebuie sa ne slefuim treptat un contur cat mai clar si mai dens al caracterului nostru pentru a fii capabili ca pe viitor sa evitam anumite situatii....inchei urandu-ti multa autocunoastere

Julian spunea...

Întrebările respective cred că le avem toţi. Şi cred că fiecare avem pe cineva care să ne amintească din când în când cine şi ce suntem, ca oameni, că nu suntem degeaba pe faţa Pământului. Şi că pseudo-realitatea în care convieţuim cu toţii, este de fapt realitatea pură, nu o carte, nu un basm, nu o poveste. Viaţa are caracter de poveste, într-adevăr, este fascinant să asculţi şi să încerci să-ţi imaginezi ce a trăit cineva în unele momente, fie ele foarte banale, creează un sentiment. Simularea acelui sentiment înseamnă a încerca să cunoşti pe respectivul din întâmplarea aceea, ceea ce ador să fac :D

Ştefania spunea...

Să vă amintesc că trăim într-o lume în care se scoţi aşa-zişi "căcaţi" cu diplomă pe bandă rulantă?

Ştefania spunea...

se scot*

Nume fals spunea...

Eu fac referire la victimele societăţii.Dacă vor cu adevărat vor ajunge departe.Putem ignora răul din când în când.Avem nevoie de optimism pentru a depăşi etapele.Fără voinţă,optimism eşti down.De aceea trebuie să căutăm resurse în noi înşine şi nu în lumea lor.Şi de aceea pun accent din nou pe AUTOCUNOAŞTERE.

Julian spunea...

Victimile societăţii chiar ăia de care zice Ştefi pot fi. Câteodată nu e vina lor. They're just plain stupid. În fine, cum spui şi tu, putem ignora, plus că aici se discută cu şi despre cei care vor şi pot să facă ceva.

Di spunea...

Da. Iti impartasesc parerile, mai ales la aspectul ca ne-am obisnuit sa ne plafonam la un anumit nivel pentru ca am fi prea comozi pentru a ne ridica si a schimba ceva cu adevarat.

Poate ar trebui toti sa constientizam acest lucru si sa facem ceva, oricat de nesemnificativ ar parea.

Bianca P. spunea...

Autocunoasterea este ceea ce eu numesc intreg univers. Sau stii cum? " Omul doreste sa cunoasca tot, sa stie tot, dar in veci nu se va stii pe sine. "
E vorba de comoditate, de ignoranta. Singura speranta pe care o pune intreaga societate este in generatia noastra si nu asta ar fi problema. Problema este faptul ca ei (tinerii) nu realizeaza ca intradevar ar putea schimba ceva. Dar mai sunt oameni ca tine, ca mine, ca x si ca y care stiu ce au de facut si da, sunt de acord aici: "Haideţi cu toţii să arătăm statului şi nu numai, nouă înşine că putem!Haideţi să citim o carte bună,să ascultăm o muzică bună,să învăţăm ceea ce înseamnă un film bun de asemenea,să ne petrecem timpul liber constructiv !" Am incheiat pledoaria.